CONTACT

Bezoekadres :
Henri Nouwenstraat 18, 3863 HV Nijkerk
Route

Telefoon: 033-7210421 (08.00-17.00 uur)
Receptenlijn: 033-7210422 (24u/dag)
Spoedlijn: 033-2465355 (8.00-17.00 uur)
Faxnummer 033-7210424
Email: info.huisartsen@gc-corlaer.nl

Huisartsenpost Amersfoort: 0900 – 3311233

Klachten en tips

 

OPENINGSTIJDEN

De praktijk is van maandag tot donderdag geopend van 7:30 tot 18:00 uur; en op vrijdag van 7:30 tot 17:00 uur.

NAAR DE DOKTER?
MOETIKNAARDEDOKTER
ha-logo-thuisarts
CIJFERS
Tevredenheid onder cliënten
NIEUWS

Bloeduitslagen van Saltro in te zien voor online-gebruikers.

ha_knop_saltro
AFSPRAAK

ONLINE

U kunt 24 uur per dag online een afspraak maken.

TELEFONISCH

Bereikbaar van 8.00-17.00 uur
op telefoonnummer 033-7210421.

BALIE HUISARTSEN

Tussen 8.00-17.00 uur:
Henri Nouwenstraat 18, Nijkerk.

Bij spoedeisende klachten of verwondingen hoeft u niet eerst een afspraak te maken.

U kunt direct naar de praktijk komen.

Als u van tevoren even belt, kan de huisarts rekening houden met uw komst.

Telefoonnummer op werkdagen tussen 8.00 -17.00 uur:  033-2465355

’s Avonds en in het weekend kunt u bellen met de Huisartsenpost Amersfoort op telefoonnummer 0900-3311233

Bij levensbedreigende situaties: 112

Om gebruik te maken van onze online diensten  moet u zich eenmalig aanmelden bij het patiëntenportaal.

Voorwaarde voor het gebruik van de online diensten is een geldig DigiD met een extra SMS-controle.  Beschikt u daar niet over, dan kunt u dit eerst aanvragen via Mijn DigiD.

U meldt zich aan per individuele patiënt. Deze aanmelding kunt u niet voor andere familieleden gebruiken. Zij moeten zich zelf aanmelden met een eigen e-mailadres.
Voor uitleg over het inloggen/aanmelden klik hier.

Onze Online diensten

  1. Herhaalrecepten
  2. E-consult; een vraag voor de huisarts of praktijkondersteuner
  3. Online afspraak maken

Online herhaalrecept

U kunt uw chronische medicatie (medicijnen die u dagelijks gebruikt) via deze online dienst herhalen. Wanneer u voor 11.00 uur uw herhaalmedicijnen aanvraagt, kunt u deze bij de Nijkerkse apotheken na 2 werkdagen afhalen. Bij BENU apotheek Hoevelaken liggen de medicijnen de volgende dag na 16.00 uur voor u klaar.
Voor uitleg bekijk het instructiefilmpje herhaalrecept aanvragen.

E-consult

U kunt een e-consult aanvragen bij uw huisarts of praktijkondersteuner somatiek.

We streven ernaar om uw vragen binnen 3 werkdagen te beantwoorden.
Een e-consult is niet bedoeld voor spoedeisende zaken of psychische klachten. Ook bij klachten waar lichamelijk onderzoek plaats moet vinden is het e-consult niet geschikt.
Voor uitleg bekijk het instructiefilmpje e-consult.

Online Afspraak maken

U kunt 24 uur per dag online een afspraak maken bij de huisarts of de doktersassistente. Een online afspraak is niet bedoeld voor spoedeisende zaken.
Voor uitleg bekijk het instructiefilmpje Afspraak maken.

Wij hebben een document met regels. Hierin staan afspraken die wij van u verwachten, en die u van ons mag verwachten.

Het huisbezoek is bedoeld voor mensen die om medische redenen niet naar het gewone spreekuur kunnen komen. Huisbezoek voor dezelfde dag bij voorkeur aanvragen voor 11.00 uur.

Bij het aanvragen van het huisbezoek kan nog niet aangegeven worden hoe laat de huisarts komt. Een deel van de huisbezoeken zal tussen de middag plaatsvinden en een deel aan het eind van de dag.

Als het maar enigszins mogelijk is om naar de praktijk te komen, adviseren wij u dat te doen. De behandelingsmogelijkheden in de praktijk zijn veel groter dan bij u thuis. Vaak zal de huisarts u beter en sneller kunnen helpen in de praktijk.

Helaas komt het steeds vaker voor dat mensen niet op hun afspraak bij de huisarts, assistente of praktijkondersteuner komen. Kunt u toch niet op uw afspraak komen, wilt u deze dan minstens 24 uur van te voren afzeggen. Als u zonder opgaaf van reden niet verschijnt,  zijn wij genoodzaakt u hiervoor kosten in rekening te brengen.

De kosten voor dit niet-verschenen-tarief bedragen 25 euro.

De zorgverzekeraar vergoed deze kosten niet.

Via onze Online Diensten kunt u uw afspraken inzien, wijzigen of annuleren.

Als u belt om een afspraak te maken, zal de assistente u een aantal vragen stellen. Deze vragen gaan over de reden van uw bezoek en de aard van uw klachten. De assistente stelt deze vragen om in te schatten op welke termijn ze uw afspraak in kan plannen, bij welke hulpverlener en hoeveel tijd er voor nodig is. Dit noemen we triage.
Soms kan de assistente zelf uw vraag beantwoorden en geeft zij u advies. Deze adviezen worden genoteerd in uw dossier en achteraf altijd door de huisarts beoordeeld.

HERHAALRECEPTEN

Om gebruik te maken van onze online diensten  moet u zich eenmalig aanmelden bij het patiëntenportaal.

Voorwaarde voor het gebruik van de online diensten is een geldig DigiD met een extra SMS-controle.  Beschikt u daar niet over, dan kunt u dit eerst aanvragen via Mijn DigiD.

U meldt zich aan per individuele patiënt. Deze aanmelding kunt u niet voor andere familieleden gebruiken. Zij moeten zich zelf aanmelden met een eigen e-mailadres.
Voor uitleg over het inloggen/aanmelden klik hier.

Onze Online diensten

  1. Herhaalrecepten
  2. E-consult; een vraag voor de huisarts of praktijkondersteuner
  3. Online afspraak maken

Online herhaalrecept

U kunt uw chronische medicatie (medicijnen die u dagelijks gebruikt) via deze online dienst herhalen. Wanneer u voor 11.00 uur uw herhaalmedicijnen aanvraagt, kunt u deze bij de Nijkerkse apotheken na 2 werkdagen afhalen. Bij BENU apotheek Hoevelaken liggen de medicijnen de volgende dag na 16.00 uur voor u klaar.
Voor uitleg bekijk het instructiefilmpje herhaalrecept aanvragen.

E-consult

U kunt een e-consult aanvragen bij uw huisarts of praktijkondersteuner somatiek.

We streven ernaar om uw vragen binnen 3 werkdagen te beantwoorden.
Een e-consult is niet bedoeld voor spoedeisende zaken of psychische klachten. Ook bij klachten waar lichamelijk onderzoek plaats moet vinden is het e-consult niet geschikt.
Voor uitleg bekijk het instructiefilmpje e-consult.

Online Afspraak maken

U kunt 24 uur per dag online een afspraak maken bij de huisarts of de doktersassistente. Een online afspraak is niet bedoeld voor spoedeisende zaken.
Voor uitleg bekijk het instructiefilmpje Afspraak maken.

Wij hebben een document met regels. Hierin staan afspraken die wij van u verwachten, en die u van ons mag verwachten.

Receptenlijn 033-7210422

Hierbij volgt een keuzemenu. Bij de receptenlijn spreekt u een band in met de gewenste herhaalrecepten. Deze lijn is dag en nacht bereikbaar.
Volgt u bij het inspreken van de band de telefonische aanwijzingen. U wordt gevraagd naar uw naam, geboortedatum en het telefoonnummer waarop u bereikbaar bent. Om het inspreken vlot te laten verlopen, houdt u alvast het doosje van de medicijnen bij de hand zodat u ook de naam van het medicijn, de sterkte, het gebruiksvoorschrift en de datum laatste uitgifte in kunt spreken.

Het blijft voorlopig nog mogelijk om het etiket van uw medicijndoosje in te leveren in de brievenbus bij de voordeur van het Gezondheidscentrum.

Recepten op een werkdag voor 9.00 uur aangevraagd, liggen in principe twee werkdagen later na 12.00 uur klaar bij uw apotheek.

NIEUWS
null

NIEUW: UW EIGEN BLOEDUITSLAGEN INZIEN VIA DE ONLINE DIENSTEN

Vanaf juni 2017 kunt u uw eigen bloeduitslagen van het Saltro-laboratorium zelf inzien via de Online Diensten. De uitslagen zijn meestal binnen 24 uur al beschikbaar, en u vindt toelichting van de bepalingen. Hebt u nog geen account tot onze Online Diensten? Vraag hem dan direkt aan (klik op bovenstaande knop Saltro). Uw logt veilig in via uw DigiD met SMS-code.Lees verder »
null

Wrattenspreekuur

Het wrattenspreekuur houden wij tegenwoordig elke woensdag van 16.00 tot 16.30 uur.
null

Nieuwe assistente: Regina

Sinds januari 2017 hebben wij een nieuwe assistente in ons team. Hieronder stelt zij zich voor:

“Mijn naam is Regina Ruizendaal, 40 jaar en woonachtig in Bunschoten-Spakenburg. In 1999 heb ik mijn diploma doktersassistente behaald. Jarenlang heb ik  gewerkt en gewoond in Apeldoorn.
In verband met mijn verhuizing naar Bunschoten-Spakenburg besloot ik een baan te zoeken in de buurt van mijn woonplaats. Deze baan heb ik gevonden bij huisartsenpraktijk Corlaer en per Januari mag ik het team komen versterken!”

null

Nieuwe medewerker

Sinds 1 juli 2016 hebben wij een nieuwe functie in de praktijk: Specialistisch Ondersteuner Huisartsen jeugd (SOH jeugd). Gertrude Galenkamp vervult deze functie. Hieronder stelt zij zich aan u voor en vertelt zij wat zij voor jou/u kan betekenen.Lees verder »
null

Nieuwe arts in opleiding

Sinds maart 2017 werkt er bij praktijk Blom nieuwe huisarts in opleiding. Hieronder stelt zij zich voor:

Mijn naam is Fee Boeijen. Vanaf 1 maart 2017 zal ik hier in de praktijk een jaar werkzaam zijn als huisarts in opleiding. In 2014 heb ik mijn artsendiploma gehaald. Voordat ik hier mijn eerste jaar als huisarts in opleiding ben begonnen heb ik gewerkt in het ziekenhuis op de afdelingen interne geneeskunde, de chirurgie en de neurologie.  U kunt mij tegenkomen op maandag, dinsdag en woensdag en om de week op vrijdag. 
Ik hoop u goed te kunnen helpen en veel te leren.

Een dag van Huisartsenpraktijk Corlaer. Een eigen produktiefilm in het kader van ons 5-jarig jubileum 2016

Terugblik: opening 5 jaar geleden

Huisartsenpraktijk Corlaer geeft ook reizigersadvies aan onze patiënten. Hoe belangrijk dat is kunt u in deze film zien!

Koorts bij Kinderen

ALGEMEEN

Op deze website vindt u informatie over de drie huisartsenpraktijken die samen Huisartsenpraktijk Corlaer vormen.
De praktijken van Blom en Blom-Zandbergen, Oldenburger en Van der Loo, De Jonge en Van den Berg werken nauw samen. Ze zijn zo veel mogelijk op de zelfde wijze georganiseerd. De assistenten en praktijkondersteuners werken voor alle praktijken. Als patiënt heeft u uw eigen huisarts.

Wij werken volgens de richtlijnen van het NHG en leveren dicht bij huis betrokken, professionele en innovatieve huisartsenzorg voor onze patiënten in alle levensfasen binnen een multidisciplinaire samenwerking.

Sinds 2016 heeft onze praktijk het NHG-kwaliteitskeurmerk. Jaarlijks worden wij getoetst of wij aan alle kwaliteitseisen voldoen. Eenmaal per drie jaar houden wij een patiënten-enquête waarin wij uw tevredenheid over onze praktijk toetsen. De verbeteringen die wij naar aanleiding van de patiënten-enquête in 2016 hebben doorgevoerd leest u hier.

U kunt zelf uw 10 minuten afspraak bij ons boeken via onze online diensten! Lees over onze ONLINE DIENSTEN.

LET OP! Het fietspad tussen beide gebouwen van het Corlaer College is afgesloten. U wordt omgeleid via andere routes en dit betekent dat de reistijd naar ons centrum iets langer kan duren.

Boekentips

Voor onze boekentips verwijzen wij u naar onze huisartsen boekenwinkel

Ochtend- en avondspreekuren

Elke dag wordt er spreekuurtijd aangeboden van 7.30 uur tot 18.00 uur, op de vrijdagmiddag tot 17.00.

Tussen 7.30 en 8.00 uur en tussen 17.00 en 18.00 uur worden de spreekuren door afwisselende artsen gedraaid. Hierbij kan het zijn dat u een afspraak krijgt bij een andere arts uit ons centrum. Wij hopen hiermee buiten kantooruren u meer service te bieden.

Online service 24 uur per dag
U kunt ook online 24 uur per dag een afspraak maken, herhaalrecepten aanvragen of e-consulten bij uw eigen praktijkondersteuner aanvragen. Meer informatie staat bij “online diensten“.

Afwezigheid van uw eigen huisarts bij vakantie of scholing
Tijdens afwezigheid van uw eigen huisarts zal één van de andere huisartsen van Huisartsenpraktijk Corlaer waarnemen. U kunt dan alleen terecht voor zaken die niet kunnen wachten tot uw eigen huisarts terug is.

Avond-, nacht en weekenddiensten
In het weekend, op feestdagen en op werkdagen tussen 17.00 en 8.00 uur kunt u voor spoedgevallen contact opnemen met: Huisartsenpost Amersfoort: 0900-33 112 33

Huisartsenpost Amersfoort
Maatweg 3
3813 TS Amersfoort

De post zit in het ziekenhuis Meander. Volg de borden “Centrum voor Spoedzorg”.
In sommige gevallen kunt u een afspraak krijgen op de dependance Barneveld.

Routebeschrijving Huisartsenpost Amersfoort

Met de auto
U volgt de A28 richting Amersfoort. Bij knooppunt Hoevelaken kies richting Amsterdam / Amersfoort-N (A1).

U volgt de A1 richting Amersfoort. Neem afrit 12, afslag Bunschoten-Spakenburg / Amersfoort. Onderaan de afslag bij de rotonde gaat u naar links richting Amersfoort (N199). U rijdt nu op de Bunschoterstraat, deze blijven volgen. Na 2 rotondes neemt u het 2e verkeerslicht linksaf, richting Amersfoort-Oost / Amersfoort-Centrum-N. Vervolgens ziet u na ca. 400 meter aan uw rechterhand de inrit naar Meander Medisch Centrum en volgt u de borden naar de parkeergarage onder het ziekenhuis.

Met het openbaar vervoer
Er zijn bushaltes van buslijn 3 en 76 aan de Maatweg, direct tegenover de ingang van het ziekenhuis. Vanaf de bushalte is het een minuut lopen naar de voetgangershoofdingang.

Routebeschrijving naar dependance Barneveld:

Huisartsenpost Barneveld
Nijkerkerweg 119
3771 LA Barneveld

Met de auto
Op de A1 neemt u afslag 15 (Barneveld) en vervolgens op de A30 afslag 1 (Harselaar-Barneveld). Bij de eerste mogelijkheid gaat u linksaf en daarna neemt u bij de rotonde de derde afslag rechts. Vervolgens rijdt u het terrein op van het HVC. De ingang van de huisartsenpost wordt aangegeven door middel van borden.

Met het openbaar vervoer

www.9292ov.nl – 0900 – 9292 (€ 0,70 p/m).

Voor meer informatie verwijzen wij u naar de website van huisartsenpost Primair te Amersfoort.
www.primair-hap.nl/huisartsenposten/amersfoort

Onze vernieuwde praktijkfolder is uitgebracht.

Klik hier voor onze praktijkfolder.

Voor dringende medische hulp belt u 033-2465355, het nummer van de spoedlijn van Huisartsenpraktijk Corlaer.

U kunt overdag ook direct op de praktijk terecht. Probeert u van te voren te bellen, zodat er rekening gehouden kan worden met uw komst.

Bij levensbedreigende situaties kunt u ook gebruik maken van het landelijke alarmnummer: 112.

ZELFZORG

Zelfmanagement is een veelgebruikte term in de zorg en past in de multidisciplinaire aanpak zoals die ook in Gezondheidscentrum Corlaer wordt geboden. Hoewel er verschillende definities voor bestaan, betekent het onder meer dat u als patiënt zelf bepaalt hoe de behandeling van uw aandoening eruit ziet. Bijvoorbeeld over medicijngebruik, onderzoeken en leefstijlveranderingen.

 Wat wordt er precies van u verwacht?

Zelfmanagement zegt het al: het begint bij uzelf. Het belangrijkste is dat u goed voor uzelf zorgt. Dat u uw medicijnen juist en op tijd inneemt. Goed naar uw lichaam luistert en tijdig aan de bel trekt wanneer u denkt dat het minder goed gaat. Dat u samenwerkt met zorgverleners die bij uw zorg zijn betrokken, zoals de huisarts, apotheker, fysiotherapeut en eventueel de diëtist. Zij willen immers dat u zich beter voelt, kunt blijven werken of genieten van de leuke dingen in het leven. Het mooie van zelfmanagement is dat u zelf de besluiten neemt.

Zelf besluiten nemen? Ik ben toch geen arts?

U bent geen arts, maar u kent uw eigen lichaam het beste en weet waarschijnlijk ook goed welke behandeling bij u past. Besluiten nemen betekent dat u de mogelijkheid heeft de behandeling in eigen hand te houden. Hierbij wordt u natuurlijk geholpen door de zorgverleners. Zo maakt u samen met hen een individueel behandelplan, waarin wordt uitgestippeld wat de beste zorg voor u is en welke rol u hierin kunt spelen. Een onderdeel is dat u een aantal persoonlijke doelen vastlegt, zoals meer bewegen of afvallen. Hiermee gaat u in het dagelijks leven aan de slag, al dan niet onder begeleiding van in dit geval de fysiotherapeut of diëtist. Vraag om extra ondersteuning of begeleiding.

Handige websites en apps

Het persoonlijk gezondheidsdossier PGD. In een persoonlijk gezondheidsdossier verzamelt u digitaal alle gegevens over uw gezondheid die nu versnipperd bij verschillende zorgverleners liggen. Zo heeft u een volledig overzicht van uw eigen dossier.

Hoe gezond ben ik? Doe De Persoonlijke Gezondheidscheck! Maak, bewaak en verbeter uw gezondheidsrapport op www.persoonlijkegezondheidscheck.nl

Op thuisarts.nl vindt u informatie over ziekte en gezondheid. Deze site is betrouwbaar, onafhankelijk en zonder reclame.

Moet ik naar de dokter is een app waarmee u goed en snel kunt beslissen of u wel of niet naar de huisarts moet. De app is te downlaoden via de app-store (Iphone) of Google Play Store (Android)

OVERIGE DIENSTEN

Tussen 9.00 en 17.00 uur kunt u met de assistente bellen om uitslagen van onderzoeken en de daaraan gekoppelde adviezen op te vragen.

Bij verdenking van een urineweginfectie kunt u elke werkdag urine inleveren bij de balie tussen 8.00-9.30 uur.

Om de urine goed te kunnen beoordelen, hebben wij verse ochtendurine nodig. Dit is de eerste plas na de nacht. De urine moet na het opvangen in de koelkast worden bewaard en zo snel mogelijk ingeleverd worden op de praktijk. De urine mag niet ouder zijn dan 2 uur. Geschikte urinepotjes zijn te verkrijgen bij ons op de praktijk.

Het is belangrijk dat u thuis ook uw temperatuur meet.

De urine kunt u samen met onderstaand formulier op de praktijk inleveren. U kunt ook een formulier bij de balie vragen en invullen.

Urineformulier Corlaer

SPREEKUREN

Huisartsenpraktijk Corlaer wordt gevormd door de drie praktijken van

  • Blom en Blom-Zandbergen,
  • Oldenburger en van der Loo,
  • de Jonge en van den Berg.

Wij werken nauw samen en zijn zo veel mogelijk op de zelfde wijze georganiseerd.
Als patiënt heeft u uw eigen huisarts.

U kunt vanzelfsprekend bij ons terecht voor de gebruikelijke huisartsgeneeskundige zorg.
Op indicatie bieden wij onderzoeksmogelijkheden voor hart, longen, bloedvaten, gehoor en gezichtsvermogen. Ook kunt u voor kleine chirurgische ingrepen een afspraak maken.
Wij bieden ook de mogelijkheid tot reizigersadvies. U kunt bij de assistente actuele informatie hierover vragen. Houdt u wel rekening met extra kosten.

Onze assistenten zijn speciaal opgeleid om uit uw verhaal te kunnen opmaken welke hulp u nodig heeft en te bepalen op welk moment u de gewenste zorg kunt krijgen. Zij werken volgens landelijke richtlijnen en zijn allen ingeschreven bij het kwaliteitsregister van Kabiz.
Ook hebben zij een eigen spreekuur. Dagelijks kunt u bij één van de assistenten van ons team op afspraak terecht voor verschillende medische onderzoeken en behandelingen.

De assistentes hebben een aantal taken die zij zelfstandig uitvoeren:

  • Uitspuiten van oren
  • Geven van injecties en vaccinaties
  • Kleine onderzoeken voor het bepalen van bloedarmoede, bloedsuikerspiegel
  • Verbinden van wonden
  • Zwachtelen van de benen
  • Bloeddruk meten 24-uursbloeddrukmeting
  • Doppler (enkel/arm-index)
  • Spirometrie
  • ECG’s maken
  • Maken van uitstrijkjes in het kader van het bevolkingsonderzoek
  • Uitvoeren van een zwangerschapstest
  • Aanstippen van wratten
  • Hechtingen verwijderen

De praktijkondersteuner somatiek is opgeleid voor het controleren en begeleiden van bijvoorbeeld ouderen en mensen met diabetes, hart- en vaatziekten, hoge bloeddruk, astma en COPD. Zij houden zelfstandig spreekuren op de praktijk of bezoeken mensen thuis.

U kunt via de huisarts bij de praktijkondersteuner GGZ terecht voor advies en begeleiding bij emotionele problematiek. Zij bieden in nauw overleg met de huisarts en met u zelf kortdurende psychosociale begeleiding of zorgen voor een goede verdere verwijzing indien nodig.

Elke week is er op woensdagmiddag een wrattenspreekuur. Tussen 16.00 en 16.30 kunt u zonder afspraak terecht. U hoeft u niet te melden aan de balie. Neemt u plaats in de wachtruimte, de assistente roept u vanzelf binnen.
Mocht deze tijd u niet schikken, dan kunt u contact opnemen met de assistente.

TEAM

PRAKTIJK

Binnnen de huisartsenpraktijk zijn de volgende medewerkers werkzaam…

HUISARTSEN

Klik hier voor de foto’s van de huisartsen.

PRAKTIJK- MANAGER

Klik hier voor de foto van de praktijkmanager.

PRAKTIJK- ONDERSTEUNERS

Klik hier voor de foto’s van de praktijkondersteuners.

DOKTERS- ASSISTENTEN

Klik hier voor de foto’s van de doktersassistenten.

WERKDAGEN TEAM

Klik hier voor het overzicht van de werkdagen.
HUISARTSEN
Unna

Mw. U.A.C. van den Berg

Eric

Dhr. E.J.A. Blom

Linda

Mw. L.I. Blom – Zandbergen

Conny

Mw. C.M. de Jonge-Tettero

Dorine

Mw. T.H.M. van der Loo

Jan

Dhr. J. Oldenburger

Fleur

Mw. H.M. Smeets

Sander

Dhr. S. Loch

Tamar

Mw. T. van der Spoel

Micha

Dhr. M.M. van der Molen

PRAKTIJKMANAGER
Elly

Mw. E.H.M. Wijnands

PRAKTIJKONDERSTEUNERS
AB

Mw. A. van Batenburg-Telman (GGZ)

mw-g-doornbosch

Mw. G. Doornbosch

RR

Mw. R. van Ruitenbeek

marianne

Mw. M.W.J. Postma

Nelja

 Mw. N.J. van Dijk (GGZ)

ASSISTENTEN
Bianca

 Bianca van der Beek

ReginaCarelGijsen

Regina Ruizendaal

Petra

Petra van den Hengel-Wouters

052_Carel_Gijsen_Fotografie_kleiner

Harriët Melendez

ankie_kleiner

Ankie van den Pol

Femmy_kleiner2

Femmy van de Pol

Corrie_kleiner

Corrie van Ravenhorst-van Ginkel

Lisette_kleiner

Lisette de Smit- Roos

Laura_kleiner

Laura Pfrommer-Timmer

Brenda

Brenda Kempkes

WERKDAGEN TEAM

Huisartsen

Mw. U.A.C. van den Berg ma di do
Dhr. E.J.A. Blom di wo do
Mw. L.I. Blom – Zandbergen ma DI VR
Mw. C.M. de Jonge-Tettero ma wo vr
Mw. T.H.M. van der Loo di wo vr
Dhr. J. Oldenburger di wo DO
Mw. F. Smeets-Guldemond  ma WO vr
 Mw. T. van der Spoel  MA DO
Dhr. S. Loch  do
Dhr. M. van der Molen MA DO

Praktijkmanager

Mw. E.H.M. Wijnands  MA di do

Praktijkondersteuners

Mw. A. van Batenburg-Telman (GGZ)  DI DO vr
Mw. G. Doornbosch wo do vr
Mw. R. van Ruitenbeek  ma di  do
Mw. M.W.J. Postma ma wo do
Mw. N.J. van Dijk (GGZ) ma  di DO

Doktersassistenten

 Bianca van der Beek  MA DO VR
 Regina Ruizendaal MA wo  DO
 Petra van den Hengel-Wouters di do vr
 Harriët Melendez-de Vente  MA DI do vr
 Ankie van den Pol ma wo do vr
 Femmy van de Pol di do
 Corrie van Ravenhorst-van Ginkel ma di wo
Lisette de Smit-Roos ma di wo vr
Brenda Kempkes wo vr
Laura Pfrommer-Timmer MA di wo do
IN/UITSCHRIJVING

Het zorggebied van Huisartsenpraktijk Corlaer betreft de postcodegebieden 3860 tot en met 3864, 3870 en 3871 van de gemeente Nijkerk.

Op dit moment kunt u zich inschrijven bij de praktijken van dokter de Jonge en van den Berg; en dokter Oldenburger en van der Loo.

Indien u denkt hierop een uitzondering te zijn, kunt u dit bespreken met onze assistente. Dit kan het geval zijn als u als gezin zijnde allen dezelfde huisarts wilt hebben.

Hier kunt u online een  inschrijfformulier invullen. Na inschrijving is het nodig dat u zich een keer komt legitimeren bij de balie. Als dit lastig te regelen is mag u een kopie van uw legitimatie mailen naar info.huisartsen@gc-corlaer.nl.

Als u van huisarts verandert, gaat uw medisch dossier naar uw nieuwe huisarts. Hiervoor hebben wij een schriftelijk en ondertekend verzoek tot uitschrijving nodig.

Wilt u niet vergeten uw nieuwe huisarts aan andere instanties door te geven? Denk hierbij aan de apotheek en het ziekenhuis.

Klik op de volgende links voor het vertrekformulier volwassene en/of vertrekformulier kind.

Houdt u er rekening mee dat het formulier per vertrekkende persoon ingevuld en ondertekend (!) moet zijn. Dit geldt vanaf een persoonsleeftijd van 12 jaar. Wij schrijven mensen aan het begin van de maand uit.

REIZIGERSADVIES

Reizigersadvisering is maatwerk. Personen die naar diverse bestemmingen reizen ontvangen verschillende adviezen en vaccinaties welke afhankelijk zijn van hun gezondheidstoestand, leeftijd en eventuele activiteiten ter plaatse.

Wijs en gezond op reis

Gaat u naar de (sub) tropen op vakantie, op zakenreis of op familiebezoek? Dan kunt U gebruik maken van onze deskundigheid op het gebied van reizigersadvisering. Onze praktijk heeft een erkenning om reizigersadvies te geven. De huisartsen U. van den Berg en J. Oldenburger en de assistentes C. van Ravenhorst en L. Roos zijn daarvoor gecertificeerd. Wij kunnen voor u een advies op maat maken over eventuele vaccinaties, malaria tabletten, maatregelen tegen diarree, muggenbeten en andere leefregels.
Wij adviseren u om tenminste 4-6 weken voor uw vertrek een afspraak voor de reizigersadvisering  te maken. Dit in verband met de tijd die bijvoorbeeld een vaccinatie nodig heeft om werkzaam te worden of met andere maatregelen die wellicht genomen moeten worden.  Mocht u ‘last minute’ op reis gaan, dan kunnen wij samen met u bepalen welke vaccinaties en adviezen belangrijk en mogelijk zijn.

Werkwijze

U kunt op de praktijk een ‘Intakeformulier Reizigersadvies Huisartsenpraktijk Corlaer’ ophalen, maar u kunt het formulier ook downloaden door op de volgende link te klikken.
Voor ieder lid van de familie dient een apart formulier te worden ingevuld. Het ingevulde formulier kunt u op de praktijk afgeven of via e-mailadres reizigersadvies.huisartsen@gc-corlaer.nl versturen. Nadat wij het formulier van u hebben ontvangen, wordt het volgens de landelijke richtlijnen (LCR) beoordeeld. Wij nemen vervolgens contact met u op voor het maken van een afspraak.  Op het spreekuur worden de adviezen besproken en de eventueel benodigde vaccinaties toegediend. Bent u reeds in bezit van een internationaal inentingsbewijs? Neem deze dan mee naar de afspraak.

Kosten

Klik hier voor onze prijslijst.
In de bijlage treft u de diverse kosten. De meeste zorgverzekeraars vergoeden in hun aanvullende verzekeringen een gedeelte van deze kosten. Wilt u weten hoe uw zorgverzekeraar dat geregeld heeft, klikt u op de volgende link http://www.gezondopreis.nl/Vergoedingen.aspx

Nuttige informatie voor reizigers

Op de website van het Landelijke Coördinatiecentrum Reizigersadvisering (LCR) en het Tropencentrum AMC, vindt u een heleboel informatie over gezond op reis en over de actuele situatie in diverse landen. Ook kunt u in geval van medische problemen in het buitenland 24 uur per dag telefonisch contact opnemen met het Tropencentrum AMC:
Telefoon: 0031 20 566 33 30 (overdag); 0031 20 566 91 11 (nacht)
U kunt dan vragen naar de dienstdoende tropenarts.

Contact

Het intakeformulier Reizigersadvisering kunt u via reizigersadvies.huisartsen@gc-corlaer.nl versturen of afleveren bij de assistentes aan de balie.

Mocht u nog vragen hebben, kunt u contact opnemen met Huisartsenpraktijk Corlaer, tel: 033-7210421.

Een goed reisadvies is onmisbaar voor een onvergetelijke reis!

KLACHTEN EN TIPS

Ook al doen wij ons best, soms gaat het in de praktijk niet zoals u gehoopt of verwacht had. U kunt ontevreden zijn over uw huisarts of een van onze medewerkers. Misschien loopt u tegen de gang van zaken in de praktijk aan. Wij stellen het zeer op prijs als u dit met ons bespreekt.  Als we met u in gesprek zijn over uw klacht, kunnen we samen zoeken naar een oplossing.

U kunt een afspraak maken om uw klacht te bespreken. Een andere mogelijkheid is om uw klacht te melden via het klachtenformulier. Als u uw naam, geboortedatum, telefoonnummer en e-mailadres invult, nemen we contact met u op. Ook kunt u anoniem een klacht melden.

Onafhankelijke klachtencommissie

Vindt u het melden lastig of komt u er met ons niet uit, dan kunt u uw klacht over onze huisartsenzorg bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem. De klachtenfunctionaris kan proberen bij de klacht te bemiddelen.

Wij zijn aangesloten bij de Stichting Klachten & Geschillen Eerstelijnszorg. Meer informatie kunt u vinden in de folder en op www.skge.nl

Daarnaast zijn we blij met uw tips. Deze helpen onze dienstverlening te verbeteren. Een tip kunt u met ons delen via dit formulier.

MEDISCH PATIËNTEN DOSSIER

1. Inzage in uw dossier

U heeft als patiënt het recht om uw medisch dossier in te zien of hier een afschrift van op te vragen. Dit geldt ook voor de schriftelijke informatie in het dossier die is verkregen van andere (behandelende) artsen. Maar het geldt niet als de informatie in het dossier over andere personen gaat en de privacy van anderen schendt. De persoonlijke werkaantekeningen van de arts maken geen deel uit van het medisch dossier en vallen daarmee ook buiten het inzagerecht van de patiënt. Wilt u hierover meer weten, raadpleeg dan de website van de artsenfederatie KNMG: KNMG Inzage medisch dossier

Na overlijden

Nabestaanden hebben geen recht om het dossier van een overleden familielid in te zien (u mag alleen uw eigen dossier inzien). Toch kunt u na het overlijden met vragen blijven zitten en graag het een en ander willen uitzoeken. Dan kunt u contact opnemen met de huisarts. Bespreek uw vragen met hem of haar. Vaak levert een gesprek waarin overwegingen worden toegelicht meer op dan inzage in het dossier.

Afspraak maken voor inzage in dossier

Wilt u uw dossier inzien, dan kunt u het beste een afspraak maken op het spreekuur. U kunt uw dossier inzien en uw huisarts kan dan direct uw vragen beantwoorden en/of zaken toelichten.

2. Kopie medisch dossier

Als u een kopie van uw medisch dossier wilt aanvragen, kunt u contact opnemen met de doktersassistente. U kunt uw aanvraag doen door gebruik te maken van de voorbeeldbrieven van de NPCF. Het verstrekken van een kopie duurt minimaal een week.

Kosten

Het aanvragen van afschriften van het medisch dossier brengt kosten met zich mee tot 100 kopieën €0,23 per kopie tot een maximum van €4,50 per verzoek.

Legitimatie

Als u de kopieën ophaalt, moet u zich legitimeren met een geldig identiteitsbewijs; een paspoort, identiteitskaart of rijbewijs.

Voor meer informatie over ‘Inzage in uw dossier’ kunt u de betreffende brochure bestellen of downloaden via www.npcf.nl

3. Overdracht van uw dossier

Als u een nieuwe huisarts kiest, is het belangrijk dat uw nieuwe huisarts op de hoogte is van uw medische geschiedenis. Uw medische geschiedenis staat in uw patiëntendossier. Het is gebruikelijk dat uw oude huisarts het dossier overdraagt aan uw nieuwe huisarts. Hiervoor is een richtlijn opgesteld (KNMG Advies voor overdracht patiëntendossier bij verandering van huisarts). Bij het uitschrijven bij uw huisarts kunt u uw dossier naar uw nieuwe huisarts laten opsturen. Uw medisch dossier wordt dan door uw huisarts persoonlijk of digitaal of per aangetekende post overgedragen. Zie onder het kopje uitschrijving voor verdere informatie. U kunt het originele dossier niet meekrijgen. Wel heeft u altijd recht op inzage in uw dossier.

Meer informatie kunt u hier vinden:

1. Informatie van de Patiëntenfederatie NPCF

2. Brochure Een andere huisarts kiezen: informatie voor patiënt en huisarts

http://lhv.artsennet.nl/LHVproduct/Handreiking-Hoe-kies-ik-een-andere-huisarts-1.htm

KEURINGEN

Per 2013 hebben we besloten om geen keuringen meer te doen, omdat we meer tijd willen hebben voor de primaire huisartsenzorgtaken. Bij onze assistente kunt u eventueel navragen waar u wel terecht kunt.

Sportduikerskeuringen
Huisartsen Van den Berg en De Jonge-Tettero zijn beiden gecertificeerd als sportduikerarts C. Na jarenlange keuringen gedaan te hebben, hebben ze besloten per 1 januari 2013 te gaan stoppen met sportduikerskeuringen. Als u een andere sportduikersarts zoekt, kunt u terecht bij www.mijnduikerarts.nl.
VERKLARINGEN

Medische verklaringen

Huisartsen mogen over bij hen ingeschreven patiënten geen medische verklaringen afgeven, zoals bijvoorbeeld in het geval van een annulering van een vakantie. Een huisarts kan wel informatie aan derden verstekken, maar deze procedure is gebonden aan een aantal strikte voorwaarden. Zo is er van u altijd schriftelijke toestemming nodig. De huisarts geeft met uw toestemming alleen informatie door aan andere medici, bijvoorbeeld aan bedrijfsartsen. Dus niet aan uw baas, verzekeringsmaatschappij etc.

Geen medische verklaringen

De KNMG (belangenvereniging van artsen) heeft als standpunt dat een behandelend arts geen verklaringen afgeeft over een eigen patiënt, waarbij hij/zij een oordeel geeft over de (medische) geschiktheid of ongeschiktheid om bepaalde dingen wel of niet te doen. Voorbeelden daarvan zijn: is iemand in staat om te werken, een auto te besturen, goed voor de kinderen te zorgen, is terecht een geboekte reis geannuleerd of heeft iemand recht op een parkeervergunning of aangepaste woonruimte.

Dergelijke verklaringen mogen alleen afgegeven worden door een onafhankelijke arts (dus niet uw ‘eigen dokter’). Zo’n arts kan een eigen beoordeling maken van uw situatie. Als het nodig is,kan die arts, met uw toestemming, nog extra informatie opvragen bij uw behandelend arts(-en).

Reden voor dit standpunt

De belangrijkste reden voor dit standpunt is dat de KNMG het belangrijk vindt dat de behandelend arts zich kan concentreren op uw behandeling en een goede vertrouwensrelatie met u kan opbouwen. Uw arts moet dan niet in allerlei belangenconflicten raken. Om dit te voorkomen moet er een scherpe grens zijn tussen de behandeling en het beoordelen of u voor bepaalde voorzieningen in aanmerking kunt komen. Op deze manier staat niets u in de weg om uw arts alle informatie te geven die noodzakelijk is voor uw behandeling.

Daarnaast is uw behandelend arts vaak niet op de hoogte van de criteria die worden gehanteerd voor het al dan niet toewijzen van bepaalde voorzieningen. Daardoor is het vaak niet mogelijk om een goed oordeel te geven. Het is ook in uw belang dat de arts die de geneeskundige verklaring afgeeft goed weet welke punten wel en niet van belang zijn bij de beoordeling.

Wat kunt u zelf doen?

U kunt navragen bij de instantie die een geneeskundige verklaring vraagt of u niet kunt volstaan met een verklaring van uzelf over uw gezondheidstoestand, eventueel in de vorm van een in te vullen vragenlijst.

U kunt uw arts vragen om een afschrift van uw medisch dossier, waarin bepaalde belangrijke feiten over uw gezondheidstoestand staan vermeld ( bijvoorbeeld de uitslag van een looptest, de uitslag van uw gezichtsvermogen etc.). Dit afschrift stuurt u dan aan de instantie die een geneeskundige verklaring vraagt.

U kunt zich voor de noodzakelijke beoordeling wenden tot een arts waarbij u niet onder behandeling staat. Deze kan met uw toestemming ook feitelijke informatie over uw gezondheidstoestand bij de behandelend arts opvragen en deze informatie bij zijn/haar beoordeling betrekken.

Weigeringsbriefje

Om uit te leggen waarom de behandelend arts geen verklaring afgeeft heeft de KNMG het zogenaamde weigeringsbriefje opgesteld. Dit weigeringsbriefje is beschikbaar in vier talen; Nederlands, Engels, Turks en Marokkaans.

Klik hier voor het weigeringsbriefje.

OPLEIDINGSPRAKTIJK

Onze huisartsenpraktijk is een opleidingspraktijk.
Er worden bij ons stagiaires begeleid die de opleiding voor doktersassistente volgen. Huisartsenpraktijk Corlaer is geregistreerd als erkend leerbedrijf bij Calibris Kenniscentrum (www.calibris.nl).
Ook worden er mensen begeleid die de opleiding geneeskunde volgen (co-assistenten) en mensen die de opleiding voor huisarts volgen (artsen in opleiding).

KOSTEN BIJ UW HUISARTS

Aanvullend onderzoek

Uw bezoek aan de huisarts wordt door uw verzekeraar altijd volledig vergoed. Maar aanvullend onderzoek, zoals bloedonderzoek, een röntgenfoto of kweekmateriaal kan tot uw eigen risico behoren. Daarnaast worden bepaalde medicijnen niet vergoed en zijn de kosten van verbandmateriaal vaak voor eigen rekening. De vergoeding van uw ziektekosten verschilt per verzekering.
Om de vergoeding van uw ziektekosten na te gaan neemt u contact op met uw zorgverzekeraar of u kijkt op de website www.watzegtmijnpolis.nl

SAMENWERKENDE HUISARTSEN

Huisartsen van Corlaer hebben een samenwerkingsverband met alle andere huisartsen in Nijkerk. Gezamenlijk hebben ze de zorg om de patiënt heen afgestemd door middel van zorgaanbod plannen. Dit geldt voor de patiënten die zorg nodig hebben bij diabetes, geestelijke gezondheidszorg en de longzorg (COPD en astma)

  • Samen met de praktijk van huisarts Porte en huisarts van Leeuwen vormen de huisartsen van GC Corlaer een huisartsenzorggroep in Nijkerk. Echter, laatstgenoemde praktijken zijn niet in gezondheidscentrum Corlaer gevestigd.
  • De andere zorggroep is verbonden aan GC De Nije Veste, waartoe ook de huisartsenpraktijken Bij de Haven en Spoorstraat behoren.

Voor meer informatie over de bovengenoemde huisartsenpraktijken kijkt u op de website:

BOEKENWINKEL