Welkom bij huisartsenpraktijk Corlaer

Wij staan voor:

  • Vriendelijke, goede, laagdrempelige huisartsgeneeskunde
  • Goede bereikbaarheid, dus iedere werkdag open van 8 uur ‘s morgens tot 5 uur ‘s middags en de hele dag door telefonisch bereikbaar
  • Goede toegankelijkheid, dus alles gelijkvloers en bereikbaar voor rolstoelpatiënten; makkelijk bereikbaar, ruime parkeermogelijkheden en bushalte naast de praktijk
  • Ruime spreekuren, vanaf half acht tot zes uur afspraken mogelijk
  • Altijd geholpen worden in uw eigen praktijk, dus ook tijdens vakantieperiodes
  • Gemak, dus afspraken maken, e-consulten, herhaalrecepten en laboratoriumuitslagen inkijken via internet mogelijk
mockup_iphone_corlaer-1-496x1024
App HuisartseNij

Maak gebruik van onze app om een afspraak te maken, een e-consult te doen of een herhaalrecept aan te vragen. Google playstore en App Store. Als u geen smartphone hebt, kunt u ook gebruik maken van ons patiëntenportaal.

Google-playstore
CONTACT

Bezoekadres :
Henri Nouwenstraat 18, 3863 HV Nijkerk
Route

Telefoon: 033-7210421 (08.00-17.00 uur)
Receptenlijn: 033-7210422 (24u/dag)
Spoedlijn033-2465355 (8.00-17.00 uur)
Faxnummer 033-7210424
Email: info.huisartsen@gc-corlaer.nl  (niet voor medisch inhoudelijke vragen)

Huisartsenpost Amersfoort: 0900 – 3311233

Klachten en tips

 

OPENINGSTIJDEN

De praktijk is elke werkdag geopend vanaf 7.30 uur. Op maandag en vrijdag sluit de praktijk om 17.00 uur; de andere werkdagen om 18.00 uur.

NAAR DE DOKTER?
MOETIKNAARDEDOKTER
ha-logo-thuisarts
CIJFERS
Patiënten beoordelen de huisartsen gemiddeld met een 8,9
ONLINE UITSLAGEN BEKIJKEN

Bloeduitslagen van Saltro in te zien voor online-gebruikers.

ha_knop_saltro
AFSPRAAK

ONLINE

U kunt 24 uur per dag online een afspraak maken.

TELEFONISCH

Bereikbaar van 8.00-17.00 uur
op telefoonnummer 033-7210421.

BALIE HUISARTSEN

Tussen 8.00-17.00 uur:
Henri Nouwenstraat 18, Nijkerk.

APP HUISARTSENIJ

APP HUISARTSENIJ

Download de app HuisartseNij voor Android of iPhone.

Bij spoedeisende klachten of verwondingen hoeft u niet eerst een afspraak te maken.

U kunt direct naar de praktijk komen.

Als u van tevoren even belt, kan de huisarts rekening houden met uw komst.

Telefoonnummer op werkdagen tussen 8.00 -17.00 uur:  033-2465355

’s Avonds en in het weekend kunt u bellen met de Huisartsenpost Amersfoort op telefoonnummer 0900-3311233

Bij levensbedreigende situaties: 112

App HuisartseNij

Maak gebruik van onze app om een afspraak te maken, een e-consult te doen of een herhaalrecept aan te vragen. Google playstore en App Store. Een handleiding voor het installeren van de app op uw telefoon vindt u hier. Als u geen smartphone heeft, kunt u ook gebruik maken van ons patiëntenportaal.

Informatie patientenportaal

Om gebruik te maken van onze online diensten  moet u zich eenmalig aanmelden bij het patiëntenportaal.

Activeren van uw account

Voordat wij uw account activeren, zullen wij u bellen op het telefoonnummer dat bij ons bekend is. Wij stellen u dan een aantal vragen om te controleren dat u zelf het account heeft aangemaakt.
U meldt zich aan per individuele patiënt. Deze aanmelding kunt u niet voor andere familieleden gebruiken. Zij moeten zichzelf aanmelden met een eigen e-mailadres.

Onze Online diensten

  1. Herhaalrecepten
  2. E-consult; een vraag voor de huisarts of praktijkondersteuner
  3. Online afspraak maken

Online herhaalrecept

U kunt uw chronische medicatie (medicijnen die u dagelijks gebruikt) via deze online dienst herhalen. Wanneer u voor 11.00 uur uw herhaalmedicijnen aanvraagt, kunt u deze bij de Nijkerkse apotheken na 2 werkdagen afhalen. Bij BENU apotheek Hoevelaken liggen de medicijnen de volgende dag na 16.00 uur voor u klaar.

E-consult

U kunt een e-consult aanvragen bij uw huisarts of praktijkondersteuner somatiek.

We streven ernaar om uw vragen binnen 3 werkdagen te beantwoorden.
Een e-consult is niet bedoeld voor spoedeisende zaken of psychische klachten. Ook bij klachten waar lichamelijk onderzoek plaats moet vinden is het e-consult niet geschikt.

Online Afspraak maken

U kunt 24 uur per dag online een afspraak maken bij de huisarts of de doktersassistente. Een online afspraak is niet bedoeld voor spoedeisende zaken.

Wij hebben een document met regels. Hierin staan afspraken die wij van u verwachten, en die u van ons mag verwachten.

Het huisbezoek is bedoeld voor mensen die om medische redenen niet naar het gewone spreekuur kunnen komen. Huisbezoek voor dezelfde dag bij voorkeur aanvragen voor 11.00 uur.

Bij het aanvragen van het huisbezoek kan nog niet aangegeven worden hoe laat de huisarts komt. Een deel van de huisbezoeken zal tussen de middag plaatsvinden en een deel aan het eind van de dag.

Als het maar enigszins mogelijk is om naar de praktijk te komen, adviseren wij u dat te doen. De behandelingsmogelijkheden in de praktijk zijn veel groter dan bij u thuis. Vaak zal de huisarts u beter en sneller kunnen helpen in de praktijk.

Helaas komt het steeds vaker voor dat mensen niet op hun afspraak bij de huisarts, assistente of praktijkondersteuner komen. Kunt u toch niet op uw afspraak komen, wilt u deze dan minstens 24 uur van te voren afzeggen. Als u zonder opgaaf van reden niet verschijnt,  zijn wij genoodzaakt u hiervoor kosten in rekening te brengen.

De kosten voor dit niet-verschenen-tarief bedragen 25 euro.

De zorgverzekeraar vergoed deze kosten niet.

Via onze Online Diensten kunt u uw afspraken inzien, wijzigen of annuleren.

Als u belt om een afspraak te maken, zal de assistente u een aantal vragen stellen. Deze vragen gaan over de reden van uw bezoek en de aard van uw klachten. De assistente stelt deze vragen om in te schatten op welke termijn ze uw afspraak in kan plannen, bij welke hulpverlener en hoeveel tijd er voor nodig is. Dit noemen we triage.
Soms kan de assistente zelf uw vraag beantwoorden en geeft zij u advies. Deze adviezen worden genoteerd in uw dossier en achteraf altijd door de huisarts beoordeeld.

e-Consult

ONLINE

U kunt 24 uur per dag online een afspraak maken.

app HuisartseNij

APP HUISARTSENIJ

Download de app HuisartseNij voor Android of iPhone.

App HuisartseNij

Maak gebruik van onze app om een afspraak te maken, een e-consult te doen of een herhaalrecept aan te vragen. Google playstore en App Store. Een handleiding voor het installeren van de app op uw telefoon vindt u hier. Als u geen smartphone heeft, kunt u ook gebruik maken van ons patiëntenportaal.

Informatie patientenportaal

Om gebruik te maken van onze online diensten  moet u zich eenmalig aanmelden bij het patiëntenportaal.

Activeren van uw account

Voordat wij uw account activeren, zullen wij u bellen op het telefoonnummer dat bij ons bekend is. Wij stellen u dan een aantal vragen om te controleren dat u zelf het account heeft aangemaakt.
U meldt zich aan per individuele patiënt. Deze aanmelding kunt u niet voor andere familieleden gebruiken. Zij moeten zichzelf aanmelden met een eigen e-mailadres.

Onze Online diensten

  1. Herhaalrecepten
  2. E-consult; een vraag voor de huisarts of praktijkondersteuner
  3. Online afspraak maken

Online herhaalrecept

U kunt uw chronische medicatie (medicijnen die u dagelijks gebruikt) via deze online dienst herhalen. Wanneer u voor 11.00 uur uw herhaalmedicijnen aanvraagt, kunt u deze bij de Nijkerkse apotheken na 2 werkdagen afhalen. Bij BENU apotheek Hoevelaken liggen de medicijnen de volgende dag na 16.00 uur voor u klaar.

E-consult

U kunt een e-consult aanvragen bij uw huisarts of praktijkondersteuner somatiek.

We streven ernaar om uw vragen binnen 3 werkdagen te beantwoorden.
Een e-consult is niet bedoeld voor spoedeisende zaken of psychische klachten. Ook bij klachten waar lichamelijk onderzoek plaats moet vinden is het e-consult niet geschikt.

Online Afspraak maken

U kunt 24 uur per dag online een afspraak maken bij de huisarts of de doktersassistente. Een online afspraak is niet bedoeld voor spoedeisende zaken.

Wij hebben een document met regels. Hierin staan afspraken die wij van u verwachten, en die u van ons mag verwachten.

HERHAALRECEPTEN

ONLINE HERHAALRECEPT

24 uur per dag beschikbaar. Let op: Voor Online diensten moet u zich eenmalig aanmelden.

RECEPTENLIJN

24 uur per dag bereikbaar op 033-7210422.

app HuisartseNij

APP HUISARTSENIJ

Download de app HuisartseNij voor Android of iPhone.

App HuisartseNij

Maak gebruik van onze app om een afspraak te maken, een e-consult te doen of een herhaalrecept aan te vragen. Google playstore en App Store. Een handleiding voor het installeren van de app op uw telefoon vindt u hier. Als u geen smartphone heeft, kunt u ook gebruik maken van ons patiëntenportaal.

Informatie patientenportaal

Om gebruik te maken van onze online diensten  moet u zich eenmalig aanmelden bij het patiëntenportaal.

Activeren van uw account

Voordat wij uw account activeren, zullen wij u bellen op het telefoonnummer dat bij ons bekend is. Wij stellen u dan een aantal vragen om te controleren dat u zelf het account heeft aangemaakt.
U meldt zich aan per individuele patiënt. Deze aanmelding kunt u niet voor andere familieleden gebruiken. Zij moeten zichzelf aanmelden met een eigen e-mailadres.

Onze Online diensten

  1. Herhaalrecepten
  2. E-consult; een vraag voor de huisarts of praktijkondersteuner
  3. Online afspraak maken

Online herhaalrecept

U kunt uw chronische medicatie (medicijnen die u dagelijks gebruikt) via deze online dienst herhalen. Wanneer u voor 11.00 uur uw herhaalmedicijnen aanvraagt, kunt u deze bij de Nijkerkse apotheken na 2 werkdagen afhalen. Bij BENU apotheek Hoevelaken liggen de medicijnen de volgende dag na 16.00 uur voor u klaar.

E-consult

U kunt een e-consult aanvragen bij uw huisarts of praktijkondersteuner somatiek.

We streven ernaar om uw vragen binnen 3 werkdagen te beantwoorden.
Een e-consult is niet bedoeld voor spoedeisende zaken of psychische klachten. Ook bij klachten waar lichamelijk onderzoek plaats moet vinden is het e-consult niet geschikt.

Online Afspraak maken

U kunt 24 uur per dag online een afspraak maken bij de huisarts of de doktersassistente. Een online afspraak is niet bedoeld voor spoedeisende zaken.

Wij hebben een document met regels. Hierin staan afspraken die wij van u verwachten en die u van ons mag verwachten.

Het etiket van uw medicijndoosje kunt u in de brievenbus bij de voordeur van het Gezondheidscentrum doen.
Op termijn zal deze mogelijkheid verdwijnen. Heeft u hulp nodig bij het gebruik van de receptenlijn of online diensten? Bespreek het met onze assistente.

Wanneer u voor 11.00 uur uw herhaalmedicijnen aanvraagt, kunt u deze bij de Nijkerkse apotheken na 2 werkdagen afhalen. Bij BENU apotheek Hoevelaken liggen de medicijnen de volgende dag na 16.00 uur voor u klaar.

HUISARTS

Huisartsenpraktijk Corlaer wordt gevormd door drie nauw samenwerkende praktijken:

  • Huisartsenpraktijk Blom en Blom-Zandbergen

Werkzame huisartsen:  dhr. E.J.A. Blom, mw. L.I. Blom-Zandbergen en dhr. S. Loch

  • Huisartsenpraktijk de Jonge en van den Berg

Werkzame huisartsen: mw. U.A.C. van den Berg en  mw. C.M. de Jonge-Tettero

  • Huisartsenpraktijk Oldenburger en Van der Loo

Werkzame huisartsen: mw. T.H.M. van der Loo, dhr. J. Oldenburger, mw. F. Smeets-Guldemond en  mw. T. van der Spoel-Maten

U heeft als patiënt uw eigen huisartsenpraktijk waar u voor de dagelijkse huisartsenzorg terecht kunt. Bij afwezigheid van de huisartsen van uw praktijk kunt u bij een andere huisarts terecht voor zaken die niet kunnen wachten tot u eigen huisartsen weer terug zijn.

Afspraken voor het spreekuur kunt u tot 3 uur van te voren online maken. U kunt ook telefonisch of aan de balie een afspraak maken.

Een afspraak op het spreekuur van de huisarts duurt 10 minuten en is bedoeld om 1 klacht te bespreken. Hebt u meerdere klachten of verwacht u langer dan 10 minuten nodig te hebben, vraagt u dan om een dubbele afspraak.

Er zijn ook spreekuren van de artsen en POH ‘s buiten de normale openingstijden.

Dagelijks is er een ochtendspreekuur van 7.30 tot 8.00 uur.

Dinsdag tot en met donderdag is er een avondspreekuur van 17.00-18.00 uur.

U kunt ook online of telefonisch een afspraak maken voor deze spreekuren. Het kan zijn dat u bij dit spreekuur een andere huisarts dan uw eigen huisarts treft.

Als u om medische redenen niet in staat bent de huisarts in de praktijk te bezoeken, dan kunt u thuis bezocht worden. Huisbezoek voor dezelfde dag bij voorkeur aanvragen voor 11.00 uur.

Bij het aanvragen van een huisbezoek kan nog niet aangegeven worden hoe laat de huisarts komt. Een deel van de huisbezoeken zal tussen de middag plaatsvinden en een deel aan het eind van de dag.

Als het maar enigszins mogelijk is om naar de praktijk te komen, kunt u dat toch beter doen. De behandelmogelijkheden in de praktijk zijn veel groter dan bij u thuis. Vaak zal de huisarts u sneller en beter helpen in de praktijk.

Via onze online diensten kunt u in een beveiligde omgeving rechtstreeks een vraag stellen aan uw huisarts of POH-S. Niet alle vragen zijn daarvoor geschikt; neem bij  spoedeisende vragen altijd contact op met de praktijk (033-7210421) , ook vragen over nieuwe lichamelijke of emotionele klachten zijn niet geschikt voor e-consult, u kunt dan beter een afspraak maken op het spreekuur.

Geschikt vragen en onderwerpen voor e-consult:

  • vragen over uitslagen van (bloed) onderzoeken
  • vragen over medicatie, zoals bijwerkingen, wel/niet doorgaan, effecten
  • vragen naar aanleiding van een eerder contact

Wanneer u uitslagen of korte vragen aan uw huisarts wilt voorleggen wordt u verzocht dit voor 11.00 uur aan de assistente door te geven. U wordt dan teruggebeld door de huisarts.

Dit telefonisch spreekuur is niet bedoeld voor het bespreken van uitvoerige problemen. Maakt u in dit geval alstublieft een (dubbele) afspraak op het spreekuur.

Voor het verwijderen van kleine en onschuldige huidafwijkingen kunt u in onze praktijk terecht. U maakt eerst een afspraak bij uw huisarts voor het beoordelen van de afwijkingen. Als besloten wordt om het verwijderen krijgt u een vervolgafspraak. De ingreep wordt onder plaatselijke verdoving uitgevoerd.  Bij enige twijfel sturen we de verwijderde huidafwijkingen op voor nader onderzoek. U belt zelf over de uitslag. De kosten van dit aanvullende onderzoek kunnen afgaan van uw eigen risico.

De huisarts kan op uw verzoek een spiraal plaatsen of vervangen. Het plaatsen van een spiraal gebeurd meestal tijdens of vlak na de menstruatie. Het kan een onaangenaam en krampend gevoel geven. Wij adviseren u een uur voor plaatsing een pijnstiller, bijvoorbeeld paracetamol 1000mg of ibuprofen 400mg in te nemen. Zo’n 6 weken na de plaatsing komt u voor controle terug op het spreekuur.

De kosten voor het plaatsen van een spiraal vallen onder huisartsenzorg en gaan niet van uw eigen risico af. De kosten van de spiraal zelf vallen wel onder het eigen risico. Ook wanneer plaatsing onvoorzien niet lukt en u doorverwezen wordt naar de gynaecoloog vallen de kosten van die zorg onder het eigen risico.

DIABETES

Het diabetes spreekuur is een spreekuur voor patiënten met diabetes mellitus type II, ook wel suikerziekte of ouderdomssuiker genoemd. Iedere diabetes patiënt bezoekt regelmatig de praktijkondersteuner. Hoe vaak u gecontroleerd wordt is afhankelijk van uw klachten, de ernst de suikerziekte en uw eigen wensen.

Op het spreekuur wordt uw bloedsuiker gecontroleerd en krijgt u uitleg over diabetes. De praktijkondersteuner geeft leefstijladviezen en schrijft in overleg met uw huisarts medicijnen voor. Soms is het nodig dat u insuline gaat spuiten; ook deze behandeling kan plaatsvinden in de huisartsenpraktijk.
Jaarlijks komt u bij uw huisarts op spreekuur voor controle van uw gezondheid in relatie tot de suikerziekte.

Zo nodig wordt u doorverwezen naar de diëtiste, de podotherapeut, de pedicure, de fysiotherapeut, de psycholoog, de oogarts of de internist.

Voor meer informatie over diabetes mellitus type 2 kunt u kijken op www.thuisarts.nl.

Als u diabetes heeft, krijgt u te maken met verschillende zorgverleners. Zij helpen u om de kans op problemen door uw ziekte zo klein mogelijk te houden. Dit betekent dat de hulp van deze zorgverleners goed op elkaar moet aansluiten. Ook moet de hulp passen bij uw eigen wensen en mogelijkheden. De Gezondheidscentra in Nijkerk hebben een zorgprogramma ontwikkeld met duidelijke afspraken zodat alle zorgverleners goed samenwerken en op de hoogte zijn van uw situatie. In dit zorgprogramma werken huisartsen, praktijkondersteuners, diëtist, podotherapeut, SALTRO huisartsenlaboratorium, apotheek, fysiotherapie en internist samen. Eén zorgverlener, meestal de praktijkondersteuner, houdt het overzicht. Zij is ook uw aanspreekpunt.

De huisartsen van Corlaer nemen deel aan dit ketenzorgprogramma.

Voor meer informatie gaat u naar ketenzorg diabetes Nijkerk.

HART- EN VAATZIEKTEN

Om risicofactoren voor hart- en vaatziekten in kaart te brengen is er een speciaal spreekuur. Risicofactoren zijn met name hoge bloeddruk, roken, suikerziekte, hoog cholesterol, overgewicht, weinig bewegen en hart- en vaatziekten in de familie. U kunt hiervoor terecht bij uw huisarts of praktijkondersteuner somatiek.

Wanneer blijkt dat u een verhoogd risico heeft krijgt u leefstijladviezen en kan er in overleg met uw huisarts medicatie worden voorgeschreven. U blijft dan onder controle van de praktijkondersteuner. Hoe vaak u gecontroleerd wordt hangt af van de ernst, de klachten en uw eigen wensen
Zo nodig wordt er aanvullend onderzoek aangevraagd of  kan de praktijkondersteuner u verwijzen naar een diëtist, POH-GGZ, psycholoog of leefstijlcoach.

Voor meer informatie over hart en vaat ziekten kunt u kijken op:
www.thuisarts.nl/risico-hart-en-vaatziekten-verlagen

Bespreekt u uw voornemen om te stoppen met roken eerst met uw huisarts. Wanneer u intensieve begeleiding en eventuele ondersteuning met medicijnen wenst, kan het zijn dat de huisarts u verwijst naar de praktijkondersteuner. Voor meer informatie over stoppen met roken en ondersteunende medicijnen kunt u alvast kijken op de volgende websites:

www.ikstopnu.nl

www.rokeninfo.nl

LONGAANDOENINGEN

Het longspreekuur is een spreekuur voor mensen met astma en­  COPD (chronische bronchitis /longemfyseem). De controle vindt plaats bij de praktijkondersteuner. Hoe vaak u gecontroleerd wordt hangt af van de ernst, de klachten die u ervaart en uw wensen hierin.

Het longspreekuur is gericht op het optimaliseren van de behandeling. Tijdens het spreekuur vraagt de praktijkondersteuner naar uw luchtwegklachten. Zo nodig neemt zij een spirometrie (longfunctietest) af. Een spirometrie is een blaastest waarbij de longinhoud wordt gemeten en de kracht waarmee u de lucht kunt uitblazen. De praktijkondersteuner controleert uw inhalatietechniek (hoe u de pufjes inhaleert).

De uitslagen worden met u besproken. De praktijkondersteuner geeft leefstijladviezen en schrijft in overleg met uw huisarts medicijnen voor. Soms is een verwijzing naar de fysiotherapeut, Cesar therapeut, diëtist, psycholoog of POH-GGZ nodig. De praktijkondersteuner kan dit in overleg met u voor u regelen.

Voor meer informatie over astma of COPD kunt u kijken op thuisarts.

Op www.inhalatorgebruik.nl ziet u in een filmpje stap voor stap hoe u uw medicatie inhaleert.

Longzorg Nijkerk is een uniek samenwerkingsverband tussen longarts, huisarts, apotheek en alle overige zorgverleners op het gebied van astma of COPD. Het doel is om betere zorg aan patiënten met een longaandoening te geven. Dit doen we door onder andere snellere diagnostiek en een betere  onderlinge samenwerking. Deze nieuwe opzet voor longzorg geldt voor alle mensen met de diagnose COPD of het vermoeden daarvan, die ingeschreven staan bij één van de Nijkerkse huisartsenpraktijken. Deze zorg wordt vergoed.

Wat houdt het project Longzorg Nijkerk in?

  1. Diagnostiek in Gezondheidscentrum Corlaer
    Patiënten met een (vermoeden van) een longaandoening krijgen een uitgebreide longfunctietest in Gezondheidscentrum Corlaer in de zogenaamde bodybox. Dit is een glazen cabine (soort telefooncel) waarmee specialistisch longfunctieonderzoek wordt uitgevoerd. Dit zorgt voor een juiste diagnose waardoor in een vroeg stadium de juiste begeleiding en medicijnen gestart kan worden. De longarts bespreekt met u de uitslag van de bodybox en adviseert uw huisarts over het verdere beleid. Het vervolgtraject is verder in handen van uw huisarts en praktijkondersteuner.
  2. Wensen en behoeften bij COPD
    Een groot deel van de COPD-patiënten krijgt een (online) vragenlijst toegestuurd. Deze lijst geeft inzicht in uw wensen. De praktijkondersteuner gaat hierover met u in gesprek. Samen met u zal de praktijkondersteuner kijken waar knelpunten zitten. Met haar hulp kijkt u hoe u zo weinig mogelijk last van de COPD heeft en zo normaal mogelijk uw dagelijkse activiteiten doet. De uitkomst hiervan wordt meegenomen in een overleg tussen de longarts en de huisarts.
  3. Gebruik van het Persoonlijk Gezondheid Dossier (PGD)
    U krijgt toegang tot uw eigen PGD, meer informatie hierover vindt u op www.pgdnijkerk.nl    De relevante gegevens van de betrokken zorgverleners worden in het PGD gedeeld. Hierdoor zijn u en uw zorgverlener goed geïnformeerd.

Als u al bekend bent met COPD, wat verandert er dan voor u?

De zorg van uw huisarts en de begeleiding van de praktijkondersteuner gaat gewoon door zoals u gewend bent. Uw huisarts met praktijkondersteuner blijft uw eerste aanspreekpunt.

Deze nieuwe vorm van zorg valt onder huisartsenzorg en gaat niet ten koste van uw eigen risico. Wel kan het zijn dat de bekostiging anders op het declaratieoverzicht van uw zorgverzekeraar wordt aangeduid.

Als u in aanmerking komt voor het longzorgproject krijgt u van uw praktijkondersteuner een uitnodiging.

Kijk voor meer informatie bij longzorg Nijkerk.

Bespreekt u uw voornemen om te stoppen met roken eerst met uw huisarts. Wanneer u intensieve begeleiding en eventuele ondersteuning met medicijnen wenst, kan het zijn dat de huisarts u verwijst naar de praktijkondersteuner. Voor meer informatie over stoppen met roken en ondersteunende medicijnen kunt u alvast kijken op de volgende websites:

www.ikstopnu.nl

www.rokeninfo.nl

OUDERENZORG

In onze praktijk is extra aandacht voor de kwetsbare ouderen.
Door op tijd passende hulp aan te bieden, blijft de oudere mens zo gezond en zelfredzaam mogelijk in de eigen vertrouwde woonomgeving.

Deze zorg wordt uitgevoerd door onze praktijkondersteuner ouderenzorg mevrouw Van Ruitenbeek in samenwerking met uw huisarts.
Als eerste wordt met een oriënterende vragenlijst de kwetsbaarheid ingeschat. Zijn hier aanwijzingen voor, dan nodigt de praktijkondersteuner mensen uit op het spreekuur of bezoekt ze thuis. Tijdens het gesprek wordt samen met de oudere en eventuele mantelzorger de behoefte aan zorg en ondersteuning in kaart gebracht.
Onderwerpen die aan de orde komen zijn het gebruik van medicatie, eenzaamheid, vergeetachtigheid, valgevaar, hulpmiddelen, voedingstoestand, afhankelijkheid, mantelzorgers, sociale activiteiten en wensen rondom het levenseinde. Voor de problemen die aan het licht komen wordt samen met de oudere gezocht naar een passende oplossing.

Omdat lang niet alle problemen kunnen worden opgelost binnen de huisartsenpraktijk zijn er samenwerkingsafspraken gemaakt met andere hulpverleners, zoals de fysiotherapeuten, de apotheek, verschillende thuiszorg- en welzijnsorganisaties en met de specialist ouderengeneeskunde.

Indien u denkt dat de praktijkondersteuner ouderenzorg iets voor u kan betekenen neem dan contact op met de praktijk.

Polyfarmacie is het gebruik van veel verschillende medicijnen.
Bent u 65 jaar of ouder en gebruikt u dagelijks 5 of meer verschillende geneesmiddelen dan is het belangrijk om jaarlijks met uw huisarts of apotheker uw medicatie te bespreken.

Daarvoor zijn meerdere redenen:

– Uw lichaam kan met het klimmen van de jaren gevoeliger worden voor medicijnen.

– De medicijnen kunnen elkaar tegenwerken of versterken.

– Het innemen van de medicijnen kan lastig zijn.

Uw huisarts heeft samenwerkingsafspraken met de apothekers uit Nijkerk over het bespreken van polyfarmacie. Het kan zijn dat uw huisarts of apotheker u hiervoor benaderd.

Neem contact op met de praktijk als u denkt dat een beoordeling ook voor u van nut kan zijn.

Kijk voor meer informatie op: thuisarts.nl.

In Amaris Arkemheen houdt huisarts Blom iedere donderdag spreekuur op afspraak voor de patiënten van huisartsenpraktijk Blom en Blom-Zandbergen.  U kunt zich hiervoor aanmelden bij de verzorging

In Huize Sint Jozef houdt huisarts Van der Loo iedere woensdag een spreekuur op afspraak voor patiënten van huisartsenpraktijk Oldenburger en Van der Loo. U kunt zich hiervoor aanmelden bij de verzorging.

Op beide locaties is Mw Doornbosch, praktijkondersteuner, betrokken bij de zorg voor de mensen met suikerziekte, hart- en vaatziekten en longaandoeningen.

URINE ONDERZOEK

Iedere werkdag kunt u urine inleveren bij de balie tussen 8.00 en 9.30 uur

U kunt bij onze balie gratis een urinepotje afhalen. Wij ontvangen de urine het liefst in deze potjes.

Om de urine goed te kunnen beoordelen hebben wij verse ochtendurine nodig. Dit is de eerste plas na de nacht. Bewaar de urine na het opvangen in de koelkast tot het moment dat u het potje naar de praktijk brengt.

Meet ook uw temperatuur.

Vermeld bij het inleveren van de urine wat uw klachten precies zijn. Gebruikt u daarvoor dit urineformulier.

REIZIGERSSPREEKUUR

Wijs en gezond op reis

Gaat u naar de (sub-)tropen op vakantie, op zakenreis of op familiebezoek? Of gaat u richting het (Noord-)oosten van Europa? Dan kunt u gebruik maken van onze deskundigheid op het gebied van reizigersadvisering. Wij hebben gediplomeerde assistentes en artsen die een advies op maat kunnen verzorgen
Een onvergetelijke reis begint met een goed reisadvies. In veel landen komen ziektes voor die te voorkomen zijn met maatregelen, medicatie of vaccinaties. In sommige landen is het verplicht om een gele koortsvaccinatie te hebben om het land in te mogen reizen. Ook uw leeftijd, een zwangerschap of een chronische aandoening kunnen maken dat u vatbaarder bent voor ziekten en speciale adviezen nodig heeft.

Werkwijze

Wij adviseren u ten minste 6 weken voor de reis dit reizigersformulier in te vullen en te verzenden. Er is dan voldoende tijd om alles te regelen. Vertrekt u op korte termijn (binnen 3 weken) dan vragen wij u telefonisch contact op te nemen met de praktijk. Wij kunnen dan bekijken of een spoedadvies wenselijk en mogelijk is.
Wanneer u een rondreis maakt is het belangrijk dat u het reisschema aan ons doorgeeft, bijvoorbeeld door middel van een kopie uit de reisgids en eventuele plattegrond. In veel landen variëren de adviezen per regio. Ook het aantal dagen dat u op een bepaalde plek verblijft kan bepalend zijn voor het vaccinatiebeleid of de medicatieadviezen bij malaria.
Onze assistentes Corrie en Lisette hebben zich gespecialiseerd in reizigersadvisering. Zij zullen na ontvangst van het reizigersformulier contact met u opnemen om een afspraak te maken voor het spreekuur. Op het spreekuur worden de adviezen besproken en de eventueel benodigde vaccinaties toegediend. Bent u reeds in bezit van een internationaal inentingsbewijs? Neem deze dan mee naar de afspraak.

Kosten

Aan een reizigersadvies bij de huisarts zijn kosten verbonden. Reizigersadvies valt niet onder de reguliere huisartsenzorg. We zijn aangesloten bij het LCR (Landelijke Coördinatiecentrum Reizigersadvisering). Bekijk de kosten in de prijslijst reizigersadvisering. U kunt op onze praktijk gebruik maken van een pinautomaat.
De meeste zorgverzekeraars vergoeden in hun aanvullende verzekeringen een gedeelte van deze kosten. Wilt u weten hoe uw zorgverzekeraar dat geregeld heeft, klikt u op de volgende link http://www.gezondopreis.nl/Vergoedingen.aspx.

Nuttige links

Landelijke Coördinatiecentrum Reizigersadvisering (LCR)
Het Tropencentrum AMC
Ministerie van buitenlandse zaken (https://www.nederlandwereldwijd.nl/reizen/reisadviezen)

 

TEAM
Unna

Mw. U.A.C. van den Berg

Eric

Dhr. E.J.A. Blom

Linda

Mw. L.I. Blom – Zandbergen

Conny

Mw. C.M. de Jonge-Tettero

sander2018

Dhr. S. Loch

Dorine

Mw. T.H.M. van der Loo

Jan

Dhr. J. Oldenburger

Fleur

Mw. H.M. Smeets

Valerie

Mw. V. Vonk; Huisarts in opleiding

ankie_kleiner

Ankie van den Pol

Femmy_kleiner2

Femmy van de Pol

Corrie_kleiner

Corrie van Ravenhorst-van Ginkel

ReginaCarelGijsen

Regina Ruizendaal

Lisette_kleiner

Lisette de Smit- Roos

Bianca

 Bianca van der Beek

052_Carel_Gijsen_Fotografie_kleiner

Harriët Melendez

Laura_kleiner

Laura Pfrommer-Timmer

AB

Mw. A. van Batenburg-Telman (GGZ)

Nelja

 Mw. N.J. van Dijk (GGZ)

onbekend_vrouw

Mw. G. Doornbosch

marianne

Mw. M.W.J. Postma

RR

Mw. R. van Ruitenbeek

Elly

Mw. E.H.M. Wijnands

Huisartsen

Mw. U.A.C. van den Berg ma di do
Dhr. E.J.A. Blom di wo do
Mw. L.I. Blom – Zandbergen ma DI VR
Mw. C.M. de Jonge-Tettero ma wo vr
Mw. T.H.M. van der Loo di wo vr
Dhr. J. Oldenburger di wo DO
Mw. F. Smeets-Guldemond  ma WO vr
Dhr. S. Loch MA  do

Praktijkmanager

Mw. E.H.M. Wijnands  MA di do

Praktijkondersteuners

Mw. A. van Batenburg-Telman (GGZ)  DI DO vr
Mw. G. Doornbosch wo do vr
Mw. R. van Ruitenbeek  ma di  do
Mw. M.W.J. Postma ma wo do
Mw. N.J. van Dijk (GGZ) ma  di DO

Doktersassistenten

 Bianca van der Beek  MA DO VR
 Regina Ruizendaal MA  DO VR
 Mariëlle Conrads MA wo do vr
 Harriët Melendez-de Vente  MA DI do vr
 Ankie van den Pol ma wo do vr
 Femmy van de Pol di do
 Corrie van Ravenhorst-van Ginkel ma di wo
Lisette de Smit-Roos ma di wo vr
Laura Pfrommer-Timmer MA di wo do

Huisartsenpraktijk Corlaer is een opleidingspraktijk. Er worden bij ons doktersassistentes, coassistenten en huisartsen opgeleid.

Stagiaires die de opleiding tot doktersassistente volgen, worden begeleid door ervaren assistentes.

Coassistenten studeren geneeskunde. Zij doen praktijkervaring op in de huisartsenpraktijk. Zij worden intensief begeleid door de huisarts.

De huisarts-in-opleiding is een afgestudeerde arts, die de vervolgopleiding tot huisarts doet. Zij werkt zelfstandig, onder begeleiding van de huisarts.

NIEUWS
null

Wrattenspreekuur

Het wrattenspreekuur houden wij tegenwoordig elke woensdag van 16.00 tot 16.30 uur. »
null

Griepprik 2018

Heeft u diabetes, een hart-, long of nierziekte of een verminderde weerstand? Of bent u ouder dan 60 jaar? Griep kan dan voor u ernstige gevolgen hebben.
De griepprik  verkleint de kans dat u griep krijgt. Wij nodigen u uit rond 15 oktober. »
null

Nieuwe assistente

Er is een nieuwe assistente in ons team. Haar naam is Rabia Dogu, 20 jaar en komt uit Soest. In juni heeft zij haar stage met succes afgerond bij ons en is ze in vast dienstverband gekomen.

 »

IN/UITSCHRIJVING

Het zorggebied van Huisartsenpraktijk Corlaer betreft de postcodegebieden 3860 tot en met 3864 en postcodegebied 3871 van de gemeente Nijkerk.

Huisartspraktijk Corlaer bestaat uit drie praktijken: praktijk Blom, praktijk Oldenburger/van der Loo en praktijk de Jonge/van den Berg.

In onze praktijk kunt u zich alleen inschrijven bij de praktijk Blom. 
Denkt u hierop een uitzondering te zijn, dan kunt u overleggen met onze assistente.

Hier kunt u online het inschrijfformulier invullen. Na inschrijving is het nodig dat u zich persoonlijk legitimeert bij de balie. Dit kan met een paspoort, identiteitskaart of rijbewijs.

Als u van huisarts verandert, gaat uw medisch dossier naar uw nieuwe huisarts. Hiervoor hebben wij een schriftelijk en ondertekend verzoek tot uitschrijving nodig.

Wilt u niet vergeten uw nieuwe huisarts aan andere instanties door te geven? Denk hierbij aan de apotheek en het ziekenhuis.

Klik op de volgende links voor het vertrekformulier volwassene en/of vertrekformulier kind.

Houdt u er rekening mee dat het formulier per vertrekkende persoon ingevuld en ondertekend (!) moet zijn. Dit geldt vanaf een persoonsleeftijd van 12 jaar. Wij schrijven mensen aan het begin van de maand uit.

OVERIG

Onze vernieuwde praktijkfolder is uitgebracht.

Klik hier voor onze praktijkfolder.

Uw huisarts werkt mee aan wetenschappelijk onderzoek via onder andere het Julius Huisartsen Netwerk (JHN). Het JHN verricht onderzoek met als doel het verbeteren van de gezondheidszorg. Ze verzamelen de gegevens die uw huisarts in de computer heeft vastgelegd. Deze gegevens betreffen informatie over diagnoses, medicatiegebruik, laboratoriumuitslagen en welke behandelingen zijn ingezet.

Uiteraard is de bescherming van de privacy van patiëntengegevens en deelnemende huisartsen van zeer groot belang. Uw gegevens worden vertrouwd behandeld volgens de Wet Persoonsgegevens. In de database staan geen identificerende gegevens en de gegevens zijn dus ook nooit herleidbaar tot individuele personen. Bovendien wordt al het wetenschappelijk onderzoek eerst goedgekeurd door een medisch ethische commissie.

Heeft u desondanks bezwaar tegen het gebruik van uw gegevens voor onderzoek, dan kunt u dit laten weten aan de assistente of uw huisarts. Dan dragen wij er zorg voor dat uw gegevens niet worden gebruikt in de database.

Huisartsen van Corlaer hebben een samenwerkingsverband met alle andere huisartsen in Nijkerk. Gezamenlijk hebben ze de zorg om de patiënt heen afgestemd door middel van zorgaanbod plannen. Dit geldt voor de patiënten die zorg nodig hebben bij diabetes, geestelijke gezondheidszorg en de longzorg (COPD en astma)

  • Samen met Huisartsenpraktijk Zwartebroek en Huisartsenpraktijk van Leeuwen vormen de huisartsen van GC Corlaer een huisartsenzorggroep in Nijkerk. Echter, laatstgenoemde praktijken zijn niet in gezondheidscentrum Corlaer gevestigd.
  • De andere zorggroep is verbonden aan GC De Nije Veste, waartoe ook de huisartsenpraktijken Bij de Haven en Spoorstraat behoren.

Voor meer informatie over de bovengenoemde huisartsenpraktijken kijkt u op de website:

Een dag van Huisartsenpraktijk Corlaer. Een eigen produktiefilm in het kader van ons 5-jarig jubileum 2016

Terugblik: opening Gezondheidscentrum Corlaer 2011

Huisartsenpraktijk Corlaer geeft ook reizigersadvies aan onze patiënten. Hoe belangrijk dat is kunt u in deze film zien!

..

KLACHTEN EN TIPS

Ook al doen wij ons best, soms gaat het in de praktijk niet zoals u gehoopt of verwacht had. U kunt ontevreden zijn over uw huisarts of een van onze medewerkers. Misschien loopt u tegen de gang van zaken in de praktijk aan. Wij stellen het zeer op prijs als u dit met ons bespreekt.  Als we met u in gesprek zijn over uw klacht, kunnen we samen zoeken naar een oplossing.

U kunt een afspraak maken om uw klacht te bespreken. Een andere mogelijkheid is om uw klacht te melden via het klachtenformulier. Als u uw naam, geboortedatum, telefoonnummer en e-mailadres invult, nemen we contact met u op. Ook kunt u anoniem een klacht melden.

Onafhankelijke klachtencommissie

Vindt u het melden lastig of komt u er met ons niet uit, dan kunt u uw klacht over onze huisartsenzorg bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem. De klachtenfunctionaris kan proberen bij de klacht te bemiddelen.

Wij zijn aangesloten bij de Stichting Klachten & Geschillen Eerstelijnszorg. Meer informatie kunt u vinden in de folder en op www.skge.nl

Daarnaast zijn we blij met uw tips. Deze helpen onze dienstverlening te verbeteren. Een tip kunt u met ons delen via dit formulier.